RSS
Wecome to my Blog, enjoy reading :)

Tuesday, April 7, 2009

PR Mengekalkan kemenangan di dua bukit

PRK yang berlangsung di Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai telah pun mendapat keputusan dan kita dapat melihat bagaimana penerimaan rakyat terhadap BN selama ini. Saingan sengit terutama di Bukit Selambau dan Bukit Gantang sudah dapat dijangka keputusannya berdasarkan situasi politik masa kini yang mana majoriti rakyat menolak kepimpinan terkini BN DS Najib yang sering dilanda kontroversi di mana beliau dikaitkan dengan skandal penyalahgunaan kuasa dan pembunuhan Altantuya.

Calon PKR di Bukit Selembau, S. Manikumar, 35, memperoleh majoriti sebanyak 2,148 di mana jumlah undi yang dimenangi sebanyak 12,632 mengatasi calon BN Datuk S Ganesan 10,229. Bagi keputusan parlimen Bukit Gantang calon PAS, Ir Mohamad Nizar mengatasi calon BN Ismaill Saffian dengan majoriti undi 2,789 di mana Nizar memperoleh undi sebanyak 21,860 manakala Ismaill memperoleh undi sebanyak 19,071. Segala cakap-cakap angin serta dakyah-dakyah BN tidak mempengaruhi rakyat untuk terus menyokong PR di mana memperlihatkan sokongan padu rakyat terhadap kepimpinan PR selama ini.

Bagi yang menang tahniah diucapkan dan pada mereka yang kalah dan hilang wang pertaruhan diharap muhasabah diri dan menilai mengapa rakyat menolak anda........

Wallahualam........................

0 comments:

 
Copyright 2009 ThE ReTuRn OF iTacHI Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes